4 Mart 2018 Pazar

DİYANET VAKFI İSLAM ANSİKLOPEDİSİ YAYIN KURULUNA ALEVİLERİ YANLIŞ TANITAN “EHLİ HAK “ MADDESİ İÇİN GÖNDERİLEN MAİL

DİYANET VAKFI İSLAM ANSİKLOPEDİSİ YAYIN KURULUNA
ALEVİLERİ YANLIŞ TANITAN “EHLİ HAK “ MADDESİ İÇİN GÖNDERİLEN MAİL

Sayın Yetkili,

Hazırlamış olduğunuz İslam ansiklopedisinin “ Ehli Hak” maddesini yazan Hamit Algar bey “Ehli Hak’da aleviler gibi, Hz. Ali’yi Tanrının bir zuhuru sayarak, onu peygamberden üstün kabul eder.” (10.cilt, sayfa 513) şeklinde bir ifade kullanmıştı. Bu ifadenin tamamen yanlış ve gerçek dışı olduğunu, 10.11.2017 tarihli mailimde tarafınıza bildirmiştim. Ancak, aradan on beş gün geçmesine rağmen, bugüne kadar tarafıma bir cevap verilmemiştir.

Sayın yetkili,
Baskısını yapmış olduğunuz ansiklopedilerde bu yanlışı düzeltme imkanınızın olmadığının bilincindeyim. Ancak, internet ortamındaki bölümlerde düzeltme yapabilirsiniz. İlgili maddeyi yazan Hamit Algar konusunda da size bir eleştiride bulunmak istiyorum. Öğrendiğim kadarıyla, Hamit bey, adını müslüman olduktan sonra değiştirmiş, İngiltere vatandaşıdır. Türkiye’de, İran’da, Irak’ta, kısaca İslam coğrafyasında bu maddeyi yazabilecek bir akademisyen bulamadınız mı ? Hadi bu arkadaş konuyu sokaktaki vatandaşın ağzından yazdı diyelim, bunu denetleyen bir kurulunuz yok muydu ? Yoksa, o kurulda mı aynı düşüncede ? Eğer öyleyse, o kurul kendisini, ortaçağ hiristiyan Avrupa’sındaki engizasyon mahkemesi olarak mı görüyor ?

Sayın yetkili,
Alevilerin kendisini anlatacak çok geniş imkan ve olanakları bulunmuyordu. Ancak, ülkesinin birlik ve beraberliğinin bilincinde olan bir kurulun, insanları inançlarından dolayı, ayırımcı, küçümseyici ifadeler kullanmasını da yadırgadım. Bunu yaparken de kendisini “ bilim” yada “ilim” adamı olarak tanıtması üzüntümü artırdığını da belirtmeliyim. Benim bildiğim bilim adamı, tarafsız ve objektif olmalıdır. Bilinç altına yerleşmiş hurafelerden, psikolojik savaş yöntemlerinden ve ön yargılardan uzak olmalıdır.

Sayın yetkili,
Aleviler, evrendeki bütün canlılara sevgi ve saygı duyarlar. İnsanları ise, en üstün varlık olarak bilirler. Kimseyi inancından dolayı da kınamaz ve yadırgamazlar. Bunu da yüce yaradana duydukları sevgi ve saygıdan alırlar. Kendinizi, bizim şu anda bulunduğumuz durumda görmenizi öneririm. Bu şekilde düşünürseniz, bizleri daha iyi anlayacağınızı tahmin ediyorum. Size yapılmasını istemediğinizi, başkasına yapılmasına da Müsaade etmemenizi rica ediyorum. Teolojik tartışmalara girmenin de doğru bir yaklaşım olmadığını düşünüyorum. Yirmi birinci yüz yıl insanının, inanç ve ibadet özgürlüğünden yana olması gerektiğine inanıyorum.

Sayın yetkili,
İlim ve bilim adamlarına saygı duyan bir Türkiye Cumhuriyeti vatandaşıyım. Vatandaşlık bilinci ile sizin yapmış olduğunuz bir yanlışın, halk içinde düşmanlıklar yaratabilecek endişesiyle, düzeltilmesini talep ediyorum. Ülkemizin birlik ve baraberliği için, bunun elzem olduğuna inanıyorum.

Selam ve saygılarımla
Hamdullah Dedeoğlu
24.11.2017


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Popular