14 Ağustos 2023 Pazartesi

ALEVİLİK İNANCINDA KURBAN-LOKMA-UYKU VE NİKAH DUASI NASIL YAPILIR?


ALEVİLİK İNANCINDA KURBAN-LOKMA-UYKU VE NİKAH DUASI NASIL YAPILIR?

Alevilik inancındaki dualar hakkında en geniş inceleme ve araştırma Dr. Ömer Uluçay tarafından yapılmıştır. Gözde yayınevi tarafından ilk baskısı 1992, ikinci baskısı 1996 yılında yapılan eserde  Kurban, Lokma, Uyku ve Nikah duaları dikkatimizi çekti.  Bu duaları sitemizde yayınlamanın yararlı olacağını düşündüm. “Alevilikte  Dua “adlı eserde yer alan dualar tarafımızdan kısaltılmış ve sadeleştirilmiş olarak bilginize sunulmuştur. Dualarınızın kabulü dileği ile…

Saygılarımla.

Hamdullah Dedeoğlu

14.08.2023.

 KURBAN TEKBİRİ-DUASI

 “Kurbanı Halil, Fermanı Celil, Tığ-ı Cebrail, İtaat-ı İsmail”

“Allah-ü Ekber… Allah-ü Ekber… Allah-ü Ekber…”

“Eşhedü en La İlahe İllallah Vallah-ü Ekber…”

“Ya Allah, Ya Muhammed, Ya Ali…”

“Pirimiz Hünkar Hacı Bektaş Veli…”

“Diyelim gönül birliği ile Allah… Allah…”

 LOKMA DUASI

 “Allah… Allah…

“Lokmalar kabul ola. Muratlar hasıl ola. Hak-Muhammed-Ali kabul eyleye. İmam Hasan, Şah Hüseyin, Hünkar Hacı Bektaş Veli defterinde kayıt ola. Nur-u Nebi, Kerem-i Ali, Pirimiz Hünkar Hacı Bektaş Veli gerçek erenlerin demine Hü ”

 UYKU DUASI

 “Allah… Allah…”

“Yattım Allah’ım, Kaldır beni Allah’ım. Rahmetine daldır beni Allah’ım. Vadem yettiyse iman ile gönder beni Allah’ım. Sığındım sana. Allah… Allah… Eyvallah…”

 NİKAH DUASI

 “Rızalarınız üzerine Allah’ın emri, peygamberimiz Muhammed Mustafa’nın kavli ile Hasan kızı Elif’i, Mehmet oğlu Musa’ya eş olarak nikahlıyorum. Hazır olan canlar Hak için şahit olsun.”

“Allah… Allah… Hak erenler bu birleşmeyi mübarek eylesin. Bu nikahı kutlu, eşleri mutlu etsin. Ömürlerini uzun, rızıklarını bereketli, evlatlarını hayırlı ve merhametli eylesin. Hazreti Muhammed’in sünneti olan nikahınız mübarek olsun.”

“Allah… Allah… Şefaati Nebi, Kerem-i Ali, Himmeti Veli için El Fatiha.” (Fatiha suresi okunur)

 *** Nikah ve Lokma duası Alevi dedeleri tarafından verilir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Popular